a hatósági vizsgák feltételei
A hatósági vizsgákra jelentkezés feltételeit a vizsgára jelentkezők gyakran hiányosan, vagy tévesen értelmezik/ismerik. Szeretnénk felhívni a vizsgára készülők figyelmét a legtipikusabb hibákra, amelyek megnehezítik vagy akár meg is akadályozzák a vizsgára bocsátást.
Javasoljuk a következő weboldalon tájékozódni: https://vizsgakozpont.hu/hajozas
A leggyakoribb hiba a szolgálatok, ill. megtett utak igazolása körül jelentkezik. Sokan tévesztik össze a hajós szolgálati könyv éves bemutatását a szolgálati idők és utak igazolásával. Utóbbinak feltétele, hogy az alap dokumentumot (ez általában a hajónapló) a szolgálati könyvvel együtt be kell mutatni a hatóságnak, amely a két dokumentum azonos adattartalmát vizsgálja és a kettő alapján dönt a szolgálati idő, ill. utak igazolásáról. Az utak igazolása során bekérheti a hatóság a munkaszerződést is, amely igazolja a jelentkező tényleges munkaviszonyát az adott időszakban.
Egy másik tipikus hiba a jelentkezés késedelmes benyújtása (legkésőbb 5 munkanappal a vizsgaidőpont előtt teljes anyagnak kell a vizsgáztató szervezetnél (KAV) lenni), amely automatikus elutasítást eredményez. Hasonló az eredmény akkor is, ha a benyújtott dokumentumok hiányosak, azaz az előírt adattartalom nem áll a KAV rendelkezésére.