Hajós Akadémia
  • Tanfolyamok
    • Biztonsági alapképzés
    • Uniós matróz
    • Uniós hajóvezető
    • Elsősegélynyújtó
    • Uniós személyhajózási szakértő
  • Dokumentumok
  • Összefoglaló
  • Az Akadémiáról
    • A Hajós Akadémia
    • Céljaink
    • Munkatársak, tanáraink
    • Az Iskolahajó
    • Eredményeink
    • Vélemények
  • Kapcsolat
  • Nyomtatványok
  • Tájékoztatók
    • A hajós/tengerész szakmáról
    • Képzéseink
    • Hajós karrier
    • Karrier program
    • Távoktatás
    • Hírek
    • Hatósági vizsga feltételei
    • Hatósági vizsgadíjak, költségek
  • Tanfolyami program
    • Tanfolyam idításának és lebonyolításának szabályai
  • Jog
  • Galéria/Archívum
  • GYIK
  • Letöltések
  • Linkek
  • Partnerek

Céljaink

A Hajós Akadémia elsődleges célja olyan képzés biztosítása a hallgatóinak, amely biztos szakmai alapokat nyújt későbbi gyakorlati életükben úgy elméleti, mint gyakorlati ismeretek terén, továbbá a sikeres hatósági képesítő vizsgához is.

Akadémiánk munkatársai, tanárai tisztelettel fordulnak a 160 éves magyar hajós képzés dicső múltja felé és igyekeznek a hagyományos magas színvonalat megtartani, azoknak a nagyszerű elődöknek, mint pl. Kenessey Albert, Keményfy István, Tanos Ferenc, Márkus István, Horváth Imre hajóskapitányok, Dr. Ugróczky László (hajózási) tanszékvezető egyetemi tanár szellemi hagyatékát megőrizni.

Ugyanakkor kiemelten fontosnak tekintik a ma viszonyaihoz alkalmazkodást, figyelembe véve azt a kitágult teret, amit ma a belvízi hajósok európai piaca nyújt.

Ennek érdekében különös figyelmet fordítanak a hajózás műszaki fejlődésére és az ezen fejlődésből következő szakmai követelmények beépítésére a képzésbe (pl. szimulátoros gyakorlás, Harmonizált Folyami Információs Rendszer).

Jelentős lépéseket tettünk az Európai Unió egységesítési törekvéseinek eredményeként megújult követelményrendszernek való megfelelés érdekében. Tevékenységünket minőségbiztosítási rendszerrel felügyeljük.

Az Akadémia tapasztalva a hajózás tananyagainak hiányát, ill. avultságát jelentős lépéseket tett a hiányosságok pótlására, ill. korszerű tananyagokkal való kiváltásukra. Az oktatás módszereiben is jelentős lépések történtek, egyre nagyobb szerepet kap az internetes (e-learning) képzés, valamint a korszerű oktatási anyagok (video, számítógépes animáció) alkalmazása.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.